Categories

Information

Generelle oplysninger
Multitech.dk drives af:
MULTITECH ApS
CVR nr.: 27 25 29 66
Telefonvej 6B
2860 Søborg
Samt adressen for fysisk forretningssted, hvis der på det fysiske forretningssted modtages klager (hvis de to
adresser ikke er ens)
E-mail: multitech@multitech.dk
Tlf.: 21 22 41 00
Etableringsår: 2003
Betaling
På Multitech.dk kan der betales med:
Dankort
Visa/Dankort
e-Dankort
List andre betalingsmuligheder
Der tages ikke gebyr ved betaling på Multitech.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Multitech.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb
end det, du har godkendt ved købet.
Levering
For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger leveringsmetoden.
Herunder kan du se, hvad din forsendelse koster:
 [indsæt gældende fragtpriser]
[Eller]
”Uanset hvor meget du køber, koster forsendelsen xx kr.” eller ”Samlet køb over xx kr. leveres fragtfrit”.
[Eller]
Ved køb på [indsæt URL] tages der ikke et fragtgebyr.
Levering sker med (indsæt fragtfirma). Leveringstiden er (indsæt dage). Vi leverer til (indsæt land(e)).
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på Multitech.dk.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige
varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale
om levering af en vare, der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen
skal gives ved (indsæt mail, tlf. nummer osv.) I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du
ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og
sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument/her
(indsæt hvordan kunden modtager standardfortrydelsesformular før og efter købet)
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om
dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at
du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra
tidspunktet for varens levering.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er
nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan
prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at
du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens
handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må
afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vigtigt vedrørende blæk og toner
OBS! Du skal være opmærksom på, at hvis du fjerner/bryder folien, forseglingen eller forsøger at indsætte
printerpatronen/toneren i printeren, er der sket en værdiforringelse af produktet, og du kan derfor ikke være
sikker på at modtage din fulde købesum retur.
- Brydes yderemballagen og patronen/toneren eksponeres, vil patronen/toneren efterfølgende have en
meget beskeden værdi, eller være helt værdiløs.
Hvis du vil være sikker på at modtage hele købesummen retur, skal du derfor undgå at bryde
yderemballagen på printerpatroner/tonere.
Det er altid en god ide at sikre sig, at det er den rigtige patron/toner der er bestilt, inden du tager hul på
yderemballagen - er du i tvivl, så spørg os.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en
værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform
end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle
omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at

fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt
dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
(indsæt adresse)
(Hvis det er muligt at aflevere varen på jeres adresse, indsæt da nedenstående sætning)
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående
adresse. (Tilføj evt.:” mod forudgående aftale.”)
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder
vores formular/standardfortrydelsesformular eller vedlægger følgende;
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på Multitech.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten
kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en
fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer
indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
(Indsæt adresse)
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så
vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på Multitech.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse
(indsæt hvad der indsamles af oplysninger)
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos MULTITECH ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne
slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit
udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og (indsæt hvem der ellers har adgang til oplysningerne) for MULTITECH ApS har adgang til de
oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Multitech.dk er (indsæt titel/navn).
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
(Indsæt hvis I opbevarer kundeoplysningerne krypteret, skal det skrives og forklares, hvordan de er
krypteret. Det samme gælder for næste punkt, nemlig transmissionen af kundeoplysningerne.)
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til Multitech.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer
ingen personfølsomme oplysninger.
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.
OBS! Hvis i har en aftale med eksempelvis et anmeldelsessite vil det betegnes som, at der videregives
oplysninger til tredjemand. Det skal i oplyse om her, og angive hvem i videregiver oplysninger til.
Som registreret hos MULTITECH ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også
ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven
og henvendelse i forbindelse hermed rettes til MULTITECH ApS via e-mail (xxx@xxx.dk).
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til (indsæt kontaktinformation for relevant
person/enhed hos den erhvervsdrivende i netbutikken). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du
indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. (Indsæt: url for de
nævn der er relevante for de varer eller ydelser du sælger på din netbutik) Du finder nederst en ikke
udtømmende liste over de mest almindelige klagenævn – Det er op til dig som erhvervsdrivende at oplyse
hvilket klagenævn der er relevant for din netbutik. Se de mest almindelige klagenævn her
Standardfortrydelsesformular (indsæt i handelsbetingelser eller link til den)

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mailadresse af
den erhvervsdrivende selv]:
- Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om
følgende varer______________________________________________________
__________________________________________________________________
- Bestilt den ____________/modtaget den_________________
- Forbrugerens navn___________________________________________________
- Forbrugerens adresse_________________________________________________
- Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
__________________________________________________________________